I Økonomisk Briefing giver cheføkonom på Børsen Steen Bocian dig hver måned overblik over det vigtigste i dansk og international økonomi.
https://borsen.dk/nyheder/prookonomiskbriefing
Ledelseseksperter kalder adm. direktør Claus Rydkjærs beskrevne adfærd for “dybt problematisk” og mener, den er uforenelig med at være topchef. Hovedpersonen vil ikke svare på beskyldningerne, men er gået til politiet med det, han betegner som en chikanesag
Ledelseseksperter kalder adm. direktør Claus Rydkjærs beskrevne adfærd for “dybt problematisk” og mener, den er uforenelig med at være topchef. Hovedpersonen vil ikke svare på beskyldningerne, men er gået til politiet med det, han betegner som en chikanesag Den nyligt tiltrådte adm. direktør for børsnoterede NNIT, Claus Rydkjær, beskyldes for at have udvist krænkende adfærd i sit tidligere job som topchef i Capgemini Danmark, hvor han var adm. direktør fra august 2019 til april 2024. Blandt andet beskyldes Claus Rydkjær for magtmisbrug, nepotisme og chikane samt for at have indledt intime forhold til to kvindelige underordnede.
Investorerne har fundet smilene frem og gjort klar til en handelsdag, hvor aktieoptimismen gør comeback. Det sker, efter onsdagens regnskab fra Micron har sparket bekymringer om AI-boomet til hjørne og slået fast, at der fortsat er masser af efterspørgsel efter de hukommelseschip, som har sendt flere chipaktier massivt i vejret det seneste år.
https://borsen.dk/nyheder/markedsberetninger/aktieoptimismen-er-tilbage-sadan-bliver-handelsdagen
Det “ville være rart”, hvis Nato-landene havde sagt, at de gerne ville hjælpe, siger Trump om krigen i Iran
Det “ville være rart”, hvis Nato-landene havde sagt, at de gerne ville hjælpe, siger Trump om krigen i Iran Side om side i Det Hvide Hus gjorde USA's præsident, Donald Trump, det klart over for Natos generalsekretær, Mark Rutte: USA har ikke fået nok støtte fra forsvarsalliancen i forbindelse med landets offensiv i Iran.
https://borsen.dk/nyheder/udland/trump-til-mark-rutte-vi-blev-svigtet-af-nato-lande-i-iran-krig
Kun lidt over halvdelen af hovedstadens virksomheder er tilfredse med at være i København. Derfor har Københavns Kommune bedt tidligere økonomi- og erhvervsminister Lene Espersen om at stå i spidsen for en ny ekspertgruppe, der skal komme med forslag til, hvordan det bliver nemmere at drive virksomhed i hovedstaden.